jueves, 29 de noviembre de 2012

ALEGRÍA

Debajo de este cuadro llamado "Ledicia" se esconde otro más oscuro y triste. Un día de hace unos cuantos años, guiada por mi intuición y mi impulsividad, como casi siempre, sentí la necesidad de pintar encima del anterior este que aquí veis . La verdad es que, en aquel momento, no podía imaginar la cantidad de alegrías que me daría. Creo que es el cuadro que mejor define mi manera de pintar, espero su visión os transmita alegría, como un campo de vida donde todo empieza, como un haz de luz, como una ilusión....

martes, 27 de noviembre de 2012

PUENTES


Yo dibujo puentes para que me encuentres:
Un puente de tela, con mis acuarelas..
Un puente colgante, con tiza brillante...
Puentes de madera con lápiz de cera...

Puentes levadizos, plateados, cobrizos..
Puentes irrompibles, de piedra, invisibles...
Y tú...¡Quién creyera!
¡No los ves siquiera!
Hago cien, diez, uno...
¡No cruzas ninguno!

Elsa Isabel Bornemann

lunes, 26 de noviembre de 2012

PUNTO ROJO




Así se veían las Gándaras de Budiño hace aproximadamente 30 años.
 Mi hermano Luciano adoraba este paisaje y a sus habitantes. Como buen  fiel seguidor de Felix Rodríguez de la Fuente, descubrió sus misterios y entresijos.

En las esplendorosas primaveras como si de un paisaje de Disney se tratase, surgía entre juncos y nenúfares el ensordecedor bullicio de aves, insectos y anfibios. Todo un desfile de colores y música.
Poco a poco las fábricas y sus chimeneas, fueron ganando el terreno a esta naturaleza que tantas tardes disfrutamos, tu observando animales y yo aprendiendo colores...

Y así surgieron por que "ti mo pediches"
Y así surgieron estos cuadros, que no están en venta, por que no tienen precio.

LOS SUEÑOS SE CUMPLEN


Los sueños se cumplen, si se sueña, claro!

y yo lo hago a todas horas.

"Pinto porque no se escribir poesía"
En el momento más inesperado y menos oportuno, surge esta exposición que superó todas mis expectativas. 
!Cuantas emociones se me agolpan al recordar todos los preparativos¡
Quedaron calvas las paredes en casas de amigos y familiares,  se enmarcaron los cuadros que aguardaban para la ocasión desde hace tantos años, cuadros como hijos, ligados a mi vida, a nuestras vidas...
La inauguración la recordaremos siempre  porque los cuadros fueron el motivo que una vez más nos unieron para destilar emociones, recuerdos y poesía. 
Gracias a los que estuvisteis, a los que no pudisteis estar y gracias  CALROS SOLLA por tus hermosas palabras, gracias por  ponerle color a este sueño cumplido:

Sendo O Porriño o lugar que acolle o presente e gozoso evento, sendo O Porriño nomeada terra de canteiras e canteiros, permítanme que comece a miña breve alocución, dirixíndome a vostedes na gloriosa fala dos pedreiros de Montes, o inmorredoiro vervo xido:

Xidas túrdighas, xamarúas todeitas e todeitos, luz que xara, deleces nones de setenvrius de vatedemilentos deleces chilo, e aquives, en velo de Ravioliño, aghoupámonos tentos deghranxo antemes chila desatuída de gharavellos de Carme Toro Cabaleiro –voutamos que nexo xare troves–. Carme: deicada xompela, que o xarou, en marcola “Lar” de Riela de Mainas, e deicada xompela, que o xara ainada, en murio de marcolar e en lucida.

Traduzo o preámbulo e prosigo, agora xa, en cristián:

Boas tardes, amigas e amigos, hoxe, na vila do Porriño, reunímonos cheos de satisfacción perante a primeira exposición da obra pictórica de Carme Toro Cabaleiro –desexamos que sexa a primeira de moitas–. Carme: estimada compañeira, que o foi, no colexio “Lar” de Mos, e estimada compañeira, que o é, no labor do ensino e na vida.

Hónrasme, Carme, ao me asignares o papel de pregoeiro desta túa festa da cor e das formas, desta romaxe laica na que os deuses e os santos fican á altura dos ollos. Non disimularei, xa que logo, a oufanía do portaestandarte na procesión e, desta volta, achegareime a comungar.

E, asumido o meu papel de heraldo, exclamo: pasen e vexan, miñas donas e meus señores!!, que non todos os días podemos contemplar o mar a bater nos vidros da chouza, nin admirar a xorima de rechamante e perdurábel cor amarela, nin o maino bando de bolboretas, alleas á nosa presenza abesulladora. Vexan, mais abstéñanse de tocar, que o feitizo esvaerá, cecais, nun pestanexo, en poupando a redoma na que se envasaron os soños.      

A nosa Carme, no díptico que é florido portal da exposición, con elegante modestia, dinos que “pinta porque non sabe escribir poesía”. Eu, que nacín para contrariar, poño en dúbida tal aseveración e defendo, tras contemplar o seu magnífico traballo, que o celme poético non se limita ao papel, non se deixa acurrar pola letra impresa; a poesía rebordou sempre os lindes do mecanoescrito, e escoa, cara ao infinito, pola regaña das marxes e os buratos abertos nas notas ao pé de páxina.  

A poesía é libre como andoriña, vai e volve cando quer, fai niño de arxila morna e mol, dorme mentres voa e apenas pousa. Mais, cando o fai, cando toma alento, érguese verso no papel, mais tamén, torso contraído e outa torre e solpor difuminado e bágoa en cinemascope e sinfonía conturbadora e..., xaora, mercé ás habelenciosas mans de Carme, a poesía agroma mariña, paisaxe, natureza, retrato..., sementados no feraz alcouve do lenzo.

A poesía sábelle á branca tea como a nós, as cereixas do veciño, porque a poesía é cousa de comer cos ollos, a poesía é licor para libar coas pálpebras; porque a poesía devece por travestirse; porque a poesía non ten dono, e se o tiver, outorgaríanselle cen anos de perdón ao afouto Prometeo que ousase ripar do trobo unha canivela de mel.

Daquela, amiga Carme, non te desmerezas un nada, honras a poesía porque pintas, porque abres nos muros ventás de esperanza, porque permites que o roibén, o vento mareiro, a auga calma, o arrecendo das flores ou da terra avolta, ou mesmo a presenza saudosa dun ser querido alaguen e dilúan as catro paredes que nos coutan a vida.

A pintura, como a poesía, ten moito de menciña. O seu principio activo destílase no íntimo. Se eu for galeno, prescibiría, cando menos, unha dose diaria deste xarope reconstituínte. A poesía e a pintura son podentes xénericos do espírito libre e creativo. E logo din que o peixe é caro. A poesía e a pintura non caducan, non se derraman, e o organismo asimílaas xenerosamente sen medo a efectos secundarios, todo o máis, unha sobredose de emoción.

Lemos, Carme, no prospecto, que a pintura é, a maiores, o teu xeito de expresarte, de comunicarte co mundo. Eu conclúo que a luz poética proxectada nos teus cadros ben se pode administrar en pos de cor como en pílulas tinguidas de palabras. E por se alguén o dubidar: 

Porque ti mo pediches,
foi a amizade,
dacabalo dunha onda de cores,
a que fixo florir a primavera
e, arrepóndose as ondas,
faros de cor espellaron no horizonte
unha ilusión,
e vinas a elas,
a todas elas,
as mulleres queridas
da miña infancia,
patria de ledicia:
lembrando a miña avoa,
toda unha vida,
o traballo
entreterras,
a miña nai,
a nai da miña nai:
nenas eternas
con sombreiro de palla,
no areal de Portocelo.
Sen apear dos faros que ao lonxe escintilan,
a lombos dun máxico carrusel,
Azu Carme convídanos ao seu paraíso
e Lola Carme danos de cea
óleos e acuarelas
para mollar pan
e acabar lambendo os dedos.

Moitas grazas, Carme, por afagarnos coa túa arte, por facernos partícipes do teu pincel inquedo, e moitas grazas a todos pola súa atención.


Calros Solla (19-9-2011)